05 luty 2019

Arab Health 2019 – ponad 600 rozmów biznesowych na polskim stoisku narodowym

Udostępnij

W dniach 28-31 stycznia 2019 odbyły się największe i najważniejsze targi branży medycznej Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej – Arab Health w Dubaju, gdzie Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości na zlecenie Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii zorganizowała stoisko narodowe o powierzchni 288 m2, na którym materiały promocyjne (drukowane i audiowizualne) zaprezentowało 108 firm z Polski, z czego ponad 50 z nich to przedsiębiorstwa nie mające statusu samodzielnego wystawcy, czyli nie posiadające własnego stoiska.

Dla większości z nich stoisko narodowe było jedyną możliwością, aby zaprezentować się na targach i odbyć w sprzyjających warunkach rozmowy biznesowe z zagranicznymi partnerami na specjalnie w tym celu wydzielonej przestrzeni. Przedsiębiorcy skupieni wokół stoiska zorganizowanego przez PARP przeprowadzili ponad 600 takich rozmów. Dla wielu z nich, odbywająca się w Dubaju impreza jest równie ważna, co targi MEDICA w Dusseldorfie, bo oprócz partnerów z regionu, przyjeżdżają tu klienci z całego świata. W targach uczestniczyli przedsiębiorcy, którzy dopiero zaczynają budować sieć partnerów i szukają tu swoich pierwszych klientów, jak i firmy mające już kontakty w regionie.

Dzięki współpracy z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości mogliśmy w tym roku zaprezentować swoją ofertę na Arab Health. Stoisko było spektakularne. Gdyby nie ono, pewnie by mnie tutaj w tym roku nie było. Odbyłam ważne spotkania z dotychczasowymi partnerami handlowymi. Udało mi się też nawiązać kilka nowych relacji biznesowych. Mam nadzieję, że w przyszłości również będę mogła wykorzystać taką sposobność – mówi Hanna Jurkiewicz z firmy JBG-2, która jest producentem kabin do terapii ogólnoustrojowej CryoSpace. Dla firmy z Rybnika rynek bliskowschodni jest atrakcyjny z dwóch względów. Po pierwsze jest rynkiem zamożnym, po drugie otwartym na innowacyjne produkty i terapie. – Krioterapia jest niecodzienną terapią, ale mam nadzieję, ze to się wkrótce zmieni. Uświadamiamy rynek, komunikujemy korzyści – dodaje Hanna Jurkiewicz, która reprezentowała firmę na targach w Dubaju.

Według danych GUS, eksport sprzętu medycznego z Polski nabiera tempa. Od stycznia do listopada 2018 polscy producenci sprzętu medycznego sprzedali zagranicę towary o wartości 1,99 mld EUR. W całym 2017 roku wartość eksportu wyniosła 1,83 mld EUR, wobec 1,05 mld EUR w roku poprzednim. Jak podkreślają przedsiębiorcy związani z branżą, udział w jednych z największych targów medycznych na świecie zwiększa szansę na podtrzymanie tego trendu oraz zwiększenie eksportu do państw Bliskiego Wschodu oraz Afryki Północnej.

Na stoisku narodowym podczas Arab Health ofertę promowały przedsiębiorstwa z różnych sektorów branży – od producentów narzędzi medycznych, mebli szpitalnych i sprzętu rehabilitacyjnego, po producentów urządzeń diagnostycznych oraz dostawców rozwiązań na styku medycyny i technologii teleinformatycznych.  Ze stoiska skorzystały m.in. firmy promowane przez podwystawców, czyli takie instytucje otoczenia biznesu jak Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Warmińsko-Mazurską Agencję Rozwoju Regionalnego, Klaster Lubelska Medycyna, Medsilesia Śląską Sieć Wyrobów Medycznych, Polski Klaster Eksportowy oraz Miasto Łódź.

W tegorocznej edycji targów udział wzięło ponad cztery tysiące podmiotów z całego świata.